3/19/16

Hard workers in Nepal

ネパールのがんばってる人たち

In Nepal, I saw amazing scene of wonders sometimes. ネパールでは、ときどきびっくりする光景を見ました。
On heads
One day I walked by a construction site one day in San's house's neighborhood . Guys were trying filling a big hole with sands. They didn't use any electronic machines but they were carrying sands out on their heads. Indeed I have seen people carrying something on their head in pictures but it was the first time to see such way in real. It is amazing....
Construction sites workers

Anyway they wore special caps. I hope their caps protecting their heads.


Other-day I saw this boy in the town. He was carrying a chair? on his head. Actually we also may have opportunities to carry chairs out of a room to another room. In my case I would manage to carry it by holding on arms, not try to put it on my head.
carry something on a head

頭に乗せて
ある日、サンの近所で工事現場に通りかかりました。男の人たちが砂で大きな穴を埋めようとしていました。電気を使う機械初かわず、バケツに入った砂を頭の上に乗せて運んでました。写真で見たことはあったけど、本物を見るのは初めてでした。すごいな・・・。

ともあれ、彼らは特別な帽子をかぶってました。帽子が頭を守ってくれてるとよいけど。

またある日、この男の子を町で見かけました。椅子を頭に乗せて運んでました。部屋から部屋へ椅子を運ぶことっあるけど、なんとか、腕でつかもうとするなあ・・頭に乗せようとはしない。