8/31/16

Thangka in "Family Thangka Workshop" Patan

Thangka

the Traditional painting
When I walked around in Patan, something caught my eyes.

They did.

The paintings are called Thangka(tangka).  A Tibetan Buddhist painting that depict usually Buddhist deity, mandala and Buddhist scene.

As you can see, they possess a unique style of their own. Most of them look painted with stable and strong lines like oil or acrylic paintings. The shop owner told me that they are painted in watercolor.
I was so amazed with the strong and bright color of them.

My eyes were caught
I stopped by the shop where the paintings drawing my attention were displayed. The shop's name is Family Thangka Workshop. Wow there were many Thangkas in the shop. I said "Namaste" to the shop clerk who was at the same time a Thangka artist.
There are many colorful Thangka paintings inside of the shop.




When he learned that I was Japanese, he sent his small boy to his brother in backyard because his wife was also Japanese.
They kindly offered some tea to us and we chatted for a while. This IS the Nepali style what made me a big fan of Nepal. People are very friendly and kind.
Looking for a nice frame for mine
Eventually I managed to choose one small painting depicting the process we transit to a god when human being are dying.
The left one is now mine !

How hard to choose one was from many pretty paintings...Now I am looking for a frame for it.
I embed a map for this on the bottom of this post.  In case that you are interested in them, I let you know their email lama_rakam82@yahoo.com.


amazing
a three-month-work


伝統的な絵
パタンをウロウロしていたとき、とあるものに目が止まりました。

これです。
Thangkaと呼ばれます。チベット仏教の絵画で、仏教の神様や曼荼羅、仏教的な描写が多いです。
ご覧になるとわかるように、独特なタッチなんです。太い力強い描画で、まるで油性やアクリルみたいです。が、水彩っていってました。
強い、明るい色を非常に気に入っちゃいました。

魅力的な
さっきの絵の飾ってあったお店に入ってみました。お店の人にナマステと挨拶しましたが、その人がアーティストでした。
わたしが日本人とわかると、お子さんの坊やを裏庭にいた弟さんを呼びいかせました。奥さんが日本人だそうで。
額縁探してます
皆さん、お茶を出してくれて、しばらくおしゃべりしました。これがわたしがネパールファンになった、 ネパールスタイルです!みんなフレンドリーで親切。
やっとのことで小さい絵を選びました・・絵は人間が死ぬときに神様に変わっていく過程を表したもの。ひとつ選ぶの難しかったー。今は額縁探し中・・!

お店情報は
これはNewachenゲストハウスの地図ですが、その前です! lama_rakam82@yahoo.com.