5/22/16

Shopping in Nepal and a cool shop "GANESHA" in Patan

ネパールでの買い物

Simple Nepali handmade items
I picked Nepali fabric before.
What I always buy in Nepal are like them. Mainly handwoven and felt items. And small cute metal works and traditional handmade paper production called Lokta paper.

Nepali Lokta paper Metal works
Nepali Lokta paper produt and a metal work

They are nice really but actually very simple. Perhaps they are not commercialized much. I personally love such things but most regular Japanese girls want more commercialized things.

Yes, Japanese girls like "brands". Then I always struggle to find "good" souvenirs to female colleagues(My friends are like me so I can pick my favorite Nepali staff). Indeed last time I got something for them at the airport of Thai where I change the airplane....
shopping in NEPAL GANESHA
But finally I found a nice shop in Patan. Actually a Japanese lady runs the shop. You will find every items more sophisticated than others. My friend San let me know it.
Why not visiting there when you stroll in Patan? The address is Swotha No-11 Patan Nepal.

NEPAL GANESHA
The front of the shop. Cool

Very organized


ネパールガネーシャ

素朴なお手製ネパール製品たち
以前、ネパールの布製品を紹介しました。わたしがネパールで買うのはだいたいあんな感じです。だいたいハンドメイドの織モノやフェルト製品。または小さな金属のフィギアとか、ロクタと呼ばれる伝統的なハンドメイド紙製品。

全部ステキなんだけど、素朴。多分、あまり商業化されていないのか。わたし個人はそういうの大好きですが、普通の日本人の女性はもっと商業的なモノが好きです。”ブランド”好きですから。そのため、女性の同僚への「良いと思われる」お土産探しはちょっと大変(友達は私と同じなので、わたしのお気に入りを選べば大丈夫)。前回実は、乗り換えのあるタイの空港で買いました・・。
ネパールガネーシャで買い物を
でも、ついにパタンでいいお店を見つけました。日本人の女性が経営しています。どの品も洗練されたもの。オススメです。友達のサンに教わりました。これで日本へのお土産は一安心・・・!

お店はパタンにあります。